Tarieven

Relatietherapie met 2 therapeuten (sessie 75 min) 140 euro.

Psychosociale therapie (sessie van 60 min) 85 euro.

Filosofische coaching (sessie 60 min) 75 euro exclusief BTW.

Praktijk van Wel is vrijgesteld van BTW voor psychosociale therapie en relatietherapie. Dit geldt niet voor Filosofische coaching (Praktisch filosoferen). Hiervoor geldt een BTW tarief van 21%.

Vergoeding

Psychosociale Therapie wordt vergoed vanuit de aanvullende ziektekostenverzekering, niet vanuit het basispakket. Informeer bij je zorgverzekeraar in hoeverre de therapie onderdeel maakt van de aanvullende ziektekostenverzekering. Bij vergoeding vanuit de aanvullende ziektekostenverzekering is géén sprake van een eigen risico en er is geen doorverwijzing van je huisarts nodig. De meeste ziektekostenverzekeringen bieden een (gedeeltelijke) vergoeding. De hoogte van het te vergoeden bedrag is afhankelijk van de verzekeringspolis.

Klik op de link: https://nvpa.org/verzekeringen/public voor een overzicht van de vergoedingen per zorgverzekeraar. Vermeld in contact met uw zorgverzekeraar ons licentienummer van de RBCZ: 220008R (Carla) en 230498R (Rutger)

In tegenstelling tot individuele therapie wordt relatietherapie en coaching door de meeste zorgverzekeraars niet vergoed. Als er sprake van is van burn-out of reintegratie kan de werkgever soms bereid zijn de kosten (deels) voor zijn rekening te nemen.

Afspraken afzeggen

Een afspraak dient minimaal 24 uur voor aanvang van de afspraak worden afgezegd of verplaatst. Als een afspraak niet op tijd wordt afgezegd, dan wordt de sessie voor de helft in rekening gebracht. De tijd is immers voor je of jullie gereserveerd en op korte termijn kunnen we niemand anders meer inplannen. We delen dan de kosten van het ongemak dat ontstaat.